Każdy mężczyzna chce cieszyć się pełną sprawnością seksualną przez jak najdłuższy czas. Niestety, niska potencja może być wywołana zarówno przez czynniki fizyczne (np. ciężką chorobę) lub psychiczne (stres, obawy przed uprawianiem seksu). Wszyscy panowie, którzy nie chcą mieć problemów z niskim wzwodem, powinni przeczytać poniższy artykuł. Tłumaczymy w nim, co należy zrobić, aby zachować stuprocentową sprawność seksualną przez długie lata. 

 

Czym spowodowany jest brak erekcji? 

Wielu mężczyzn jest całkowicie zaskoczonych pojawieniem się u nich zaburzeń erekcji. Zdarza się, że taka przypadłość pojawia się nagle, a później jej wyleczenie nie jest wcale takie proste. Tym bardziej, że niewielu mężczyzn w ogóle decyduje się na podjęcie terapii. Szacuje się, że z niskim wzwodem zmaga się na całym świecie nawet około 150 milionów mężczyzn.

Warto wiedzieć, że zaburzenia erekcji mogą być wywołane zarówno przez czynniki psychologiczne jak i fizyczne. Do tych pierwszych zalicza się przede wszystkim ciągłe sytuacje stresowe, lęk przed uprawianiem seksu, przekonania religijne, niewyspanie, trudności w pracy oraz nieśmiałość i strach przed tym, iż mężczyźnie nie uda się spełnić potrzeb seksualnych swojej partnerki.

Diagnoza psychologicznych przyczyn erekcji jest łatwa. Zdarza się, że wielu mężczyzn dotkniętych takim zaburzeniem trudności z uzyskaniem wzwodu ma tylko w obecności partnerki, jednak w trakcie masturbacji takie komplikacje już nie występują. Panowie dotknięci impotencją psychogenną nie powinni lekceważyć swojej przypadłości, tylko jak najszybciej zgłosić się do lekarza. Szybko rozpoczęta terapia daje szansę na całkowite wyleczenie z tej wstydliwej dolegliwości. Takim lekarzem może być psychoterapeuta lub seksuolog. Niezbędne wsparcie mężczyźnie dotkniętemu impotencją psychogenną powinna też okazać jego partnerka. Bez tego proces odzyskiwania dawnej sprawności seksualnej może być znacznie dłuższy i trudniejszy.

Z kolei, gdy problemy z erekcją są spowodowane przez czynniki fizyczne, trzeba koniecznie udać się do lekarza pierwszego kontaktu. Niska potencja może być objawem bardzo groźnych chorób, takich jak miażdżyca, cukrzyca lub nadciśnienie. Wizyta u lekarza oraz przeprowadzenie niezbędnych badań da mężczyźnie gwarancję szybkiego wyleczenia z tej nieprzyjemnej dolegliwości.

Bez względu na to, jaki charakter ma impotencja, warto wprowadzić w swoim życiu kilka zmian. Zdrowy styl życia pozytywnie wpływa na sprawność seksualną, a także na inne sfery funkcjonowania. Poniżej omówiliśmy kilka najważniejszych wskazówek, o których warto pamiętać, jeżeli zależy nam na tym, by nawet po 40-tce móc uprawiać seks bez ograniczeń.

 

Przede wszystkim: sen i odpoczynek

Wielu mężczyzn, u których pojawia się problem niskiej erekcji, jest wręcz wykończonych swoimi obowiązkami zawodowymi. Praca po kilkanaście godzin dziennie, brak snu oraz stres – wszystko to w ogromnym stopniu przyczynia się do zwiększenia ryzyka wystąpienia zaburzeń erekcji. Jeżeli zaobserwowaliśmy u siebie nagły spadek sprawności seksualnej – “męskość” nie działa już tak, jak wcześniej, należy powiedzieć sobie “stop”. 

Doskonałym pomysłem jest zwiększenie liczby godzin snu lub wyjazd na kilka dni poza miasto. Dzięki temu organizm się zregeneruje, co będzie miało także niewątpliwie ogromny wpływ na odzyskanie sprawności seksualnej. Należy pamiętać o tym, że każdy człowiek powinien spać minimum 7 godzin. Sen jest niezwykle istotny, ponieważ w ten sposób organizm się regeneruje.

 

Aktywność fizyczna oraz poprawa diety

Regularna aktywność fizyczna także jest niezwykle istotna dla zachowania stuprocentowej sprawności seksualnej. Brak ruchu oraz siedzący tryb życia ma szkodliwy wpływ nie tylko na ogólny stan zdrowia, ale również na męską potencję. Warto wiedzieć, że w trakcie aktywności fizycznej organizm wydziela endorfiny, czyli tzw. hormon szczęścia. Sprawia on, że czujemy się lepiej a także zyskujemy znacznie większą ochotę na uprawianie seksu.

Negatywny wpływ na męską potencję mają także tłuszcze trans, cukier oraz sól. Należy zatem odrzucić fast foody, słone przekąski i słodycze. Ich miejsce powinny zastąpić przede wszystkim warzywa, owoce oraz woda mineralna.